Okres pandemii pokazał jak silne jest e-commerce i jak wielki jest potencjał jego dalszego rozwoju. Rozwiązania dla przedsiębiorstw takie jak pozycjonowanie sklepów IdoSell, Magento, PrestaShop itp. realizowane lokalnie, czy też globalnie, są w stanie zbudować lub wzmocnić wizerunek każdej działalności. Posiadanie strony internetowej pozwala poprawić przychody oraz dotrzeć do większej liczby klientów. Świat online i offline wciąż się przeplatają. Zastanawiasz się jak wygląda pozycjonowanie? Co musisz zrobić, aby zoptymalizować swój sklep internetowy pod standardy Google? Dziś przyjrzymy się temu bliżej, biorąc za przykład pozycjonowanie sklepów IdoSell.

Obszary e-commerce

Prowadząc sklep internetowy wykorzystujący pozycjonowanie sklepów IdoSell lokalnie, czy też globalnie, masz wiele sposobów docierania do klientów oraz dystrybucji treści. Najpopularniejsze metody, które przynoszą rzeczywiste efekty to:

 

  • marketing treści (content marketing),
  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • reklamy PPC.

 

Ale zanim zaczniesz myśleć o strategii, warto zadbać o fundamenty. 

Optymalizacja sklepu – o czym pamiętać?

Platforma 

Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego, najważniejszym i pierwszym wyborem, przed jakim staniesz, jest wybór platformy sprzedażowej. To za jej pośrednictwem będziesz zarządzać sprzedażą, produktami, nawiązywać kontakt z klientem. Najpopularniejsze z tego typu platform to:

 

 

  1. pozycjonowanie sklepów IdoSell,
  2. pozycjonowanie WooCommerce,
  3. pozycjonowanie Shoper,
  4. pozycjonowanie Magento,
  5. pozycjonowanie Shoplo.

 

Klient

Kolejnym etapem jest sprecyzowanie grupy potencjalnych klientów. Pozwoli to na ustalenie charakteru optymalizacji pozostałych elementów, czyli słów kluczowych, języka, treści. Myśl jak klient, aby wiedzieć, czego potrzebuje i jakie są jego intencje.

Karta produktowa i treść

To miejsce, w którym dzieje się magia. Dodanie produktu to za mało, musisz go uzupełnić o dodatkowe informacje, takie jak: nazwa, dostępne modele, warianty, cena, parametry, zdjęcia, metody płatności oraz dostawy, dane kontaktowe oraz najważniejsze – zdjęcia i opis. Tutaj posługujesz się językiem korzyści, aby przekonać potencjalnego użytkownika, by stał się realnym klientem.

Urządzenia mobilne

Pamiętaj również, aby dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Całość powinna być responsywna. Dlaczego? Ponieważ ponad 5 miliardów odbiorców korzysta właśnie z możliwości małych ekranów. Smartfony są nieodłącznym elementem naszego funkcjonowania. 

Social media

Dobrze zoptymalizowana strona to jedno, ale konieczne jest zaznaczenie jej miejsca w sieci. Pomocą w tym zakresie okażą się media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter oraz TikTok. Są one dodatkowym elementem linkowania, a ponadto można zsynchronizować z nimi swoją platformę i sprzedawać produkty na koncie społecznościowym.

Pozycjonowanie IdoSell – to nie takie trudne!

Dziś przytoczyliśmy fundamentalne i najważniejsze elementy opisywanego procesu. Jego złożoność jest jednak nieco większa i zaangażowanie, ze względu na coraz bardziej rozrastającą się konkurencje, również powinno być adekwatnie większe, aby znaleźć swoje miejsce na współczesnym, wirtualnym rynku. Wybór IdoSell, to dobry wybór dla każdego przedsiębiorstwa, który zaowocuje wzrostem widoczności w wynikach wyszukiwania i zwiększeniem efektywności działalności. Nie zwlekaj dłużej i pozwól sobie na sukces w e-commerce ze strategią pozycjonowania!