Prowadzisz biznes online i zależy Ci na jego rozwoju w ujęciu międzynarodowym? Zagraniczny handel wymaga wiele pracy i zaangażowania, dlatego wiele osób decyduje się na to małymi krokami, zaczynając od lokalnego SEO. Warto zwrócić w tym kontekście uwagę na naszego zachodniego sąsiada – Niemcy. 

 

Kiedy wejdziesz we wrony, musisz krakać tak jak one –  Mit den Wölfen muss man heulen. Jeśli więc interesuje Cię niemieckie lokalne SEO, to warto zajrzeć na stronę https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-niemcy/ i zdobyć wiedzę na temat pozycjonowania zagranicznego.

Lokalne SEO

Najważniejszym celem Search Engine Optimization jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym zadanie jest takie samo, jednak tym, co je odróżnia, jest grupa odbiorców. W przypadku Niemiec musisz poznać potrzeby swoich potencjalnych klientów oraz ich kulturę, aby wiedzieć, jak stworzyć więź komunikacyjną.

Pozycjonowanie Niemcy – wskazówki

Domena

Postaw na stronę z końcówką „.de” – stwarza ona pozytywne pierwsze wrażenie oraz wzbudza zaufanie zagranicznych klientów. Czują się oni bezpiecznie, na znajomym gruncie. Poza tym z Google.de korzysta ponad 96% mieszkańców. 

Język

Jest to podstawowy element pozycjonowania w Niemczech. Musisz dołożyć wszelkich starań, aby znieść barierę językową. Poprawność językowo-gramatyczna jest jednym z elementów oceny jakości strony, warto więc trzymać się ścisłych reguł.

Słowa kluczowe

Biorąc pod uwagę Niemcy, najlepiej sprawdzą się słowa kluczowe typu long tail. Pamiętaj, że niemieckie słownictwo rządzi się nieco innymi zasadami i większość słów jest znacznie dłuższa. Nie sugeruj się więc liczbą znaków.

Urządzenia mobilne

Niemiecka populacja wynosi ponad 80 milionów, z czego 92% osób korzysta z urządzeń mobilnych. Warto więc zadbać o poprawne funkcjonowanie witryny na mniejszych ekranach, z których użytkownicy korzystają na co dzień.

Wizytówka

Jak mówią Niemcy,  Ordnung muss sein, czyli porządek musi być zachowany. Jeśli zależy Ci na niemieckich, lokalnych konsumentach, musisz stworzyć profesjonalną wizytówkę w Google My Business. 

Link building

Tutaj istnieje kilka różnic w stosunku do strategii budowania linków w Polsce. Dla Niemców najlepszymi miejscami do link buildingu są wpisy do katalogów, notki prasowe oraz wymiana biznesowa. Warto też pamiętać, że anchor text jest tym kontekście nazwą marki. 

Wnioski

Konkluzja jest bardzo prosta i skomplikowana zarazem. Musisz poznać dogłębnie charakter konsumentów niemieckich oraz myśleć tak jak oni, aby odnieść sukces. Wiesz już, na co zwracać szczególną uwagę. Postaw na lokalność i zacznij swój rozwój!