Gospodarka cyfrowa rozwija się w szybkim tempie, coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie biznesu online, a my coraz więcej kupujemy w sieci. Wzrost ten wymaga większej świadomości konkurencji oraz potrzeb konsumentów. Witryny e-commerce potrzebują tym samym odpowiednio wdrożonych strategii SEO. Dowiedz się więc czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych shoper, a także co wdrożyć w pierwszej kolejności na swojej stronie, aby mieć szansę na wysoką pozycję w SERP.
Obszary e-commerce
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper stwarza większe możliwości docierania do klientów oraz dystrybucji treści. Najpopularniejsze metody, które przynoszą rzeczywiste efekty to:
- marketing treści (content marketing),
- e-mail marketing,
- media społecznościowe,
- reklamy PPC.
Ale zanim zaczniesz myśleć o strategii, warto zadbać o fundamenty.
Optymalizacja sklepu – o czym pamiętać?
Platforma Shoper
Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego, najważniejszym i pierwszym wyborem, przed jakim staniesz, jest wybór platformy sprzedażowej. Shoper to jedna z najpopularniejszych platform w Polsce, która cieszy się zainteresowaniem z uwagi na przyjemny interfejs oraz przyjazność SEO.
Klient
Kolejnym etapem jest sprecyzowanie grupy potencjalnych klientów. Pozwoli to na ustalenie charakteru optymalizacji pozostałych elementów, czyli słów kluczowych, języka, treści. Myśl jak klient, aby wiedzieć, czego potrzebuje i jakie są jego intencje.
Karta produktowa i treść
To miejsce, w którym dzieje się magia. Dodanie produktu to za mało, musisz go uzupełnić o dodatkowe informacje, takie jak: nazwa, dostępne modele, warianty, cena, parametry, zdjęcia, metody płatności oraz dostawy, dane kontaktowe oraz najważniejsze – zdjęcia i opis. Tutaj posługujesz się językiem korzyści, aby przekonać potencjalnego użytkownika, by stał się realnym klientem.
Urządzenia mobilne
Pamiętaj również, aby dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Całość powinna być responsywna. Dlaczego? Ponieważ ponad 5 miliardów odbiorców korzysta właśnie z możliwości małych ekranów. Smartfony są nieodłącznym elementem naszego funkcjonowania.
Social media
Dobrze zoptymalizowana strona to jedno, ale konieczne jest zaznaczenie jej miejsca w sieci. Pomocą w tym zakresie okażą się media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter oraz TikTok. Są one dodatkowym elementem linkowania, a ponadto można zsynchronizować z nimi swoją platformę i sprzedawać produkty na koncie społecznościowym.
Optymalizacja jest łatwiejsza niż myślisz!
Pozycjonowanie sklepów Shoper dzięki modelowi SaaS daje wielką możliwość optymalizacji wedle własnych potrzeb. Chociaż potrzebujesz wiedzy z informatyki, aby ingerować w kod źródłowy, to dzięki temu możesz mieć kontrolę nad optymalizacją przez cały czas!